• ROAD MAP for Ensuring Freedoms and Human Rights and Epidemic Well-being for LGBTQI People in Ukraine for 2023

    § 1. During the full-scale unprovoked and unjustified war in Ukraine, which was launched with a
    massive attack by the armed forces of the Russian Federation on February 24, 2022, the movement
    for civil equality for LGBTQI people in Ukraine underwent heartbreaking, but also encouraging
    changes.

    § 2. On the one hand, military and humanitarian challenges became an obstacle for the work of
    many activists, organizations and initiatives, led to shifts in work priorities and brought to mass
    displacement of the LGBTQI community people, both within and beyond the country.

    § 3. On the other hand, all the subjects of the organized LGBTQI movement, without exception,
    stood in solidarity with the state and society actions in general, aimed at protecting the integrity and
    sovereignty of Ukraine. Many LGBTQI boys and girls ranged up for the defense of the Motherland
    under the flags of the Armed Forces and the National Guard of Ukraine, joined the ranks of the
    Territorial Defense Forces of Ukraine in different country regions — from Lviv to Kharkiv.

    § 4. We, the Ukrainian LGBTQI movement, supported Ukraine’s application for the EU accession.
    It was exactly the European integration process that opened new windows of opportunity for us,
    made it possible to initiate new areas of work, and fueled our hope for a better future for Ukraine
    and everyone who lived here.

    § 5. The large-scale support of LGBTQI communities in Ukraine by our multiple friends and
    partners from abroad has strengthened our work foundation in the current most tough times.

    § 6. We felt a prevailing understanding of our issues from decision-makers and state power
    institutions. We can state with caution that the power entities demonstrate the political will to make
    changes for the better in legislation and society, considering the LGBTQI people’s legal rights and
    interests.

    § 7. Having held under the said conditions on November 9–11, 2022, the National Leadership and
    Expert LGBTQI Consultation “UKRAINIAN LGBTQI: WAR AND LIFE” (hereinafter — the “National
    Consultation”), that de facto was conducted instead of the XV National LGBTQI Conference of
    Ukraine, we consider it necessary to define the following priorities for a joint work of the LGBTQI
    movement, our partners and allies for 2023 (View more in the attached file)

    ROAD MAP for Ensuring Freedoms and Human Rights and Epidemic Well-being for LGBTQI People in Ukraine for 2023
  • Звернення депутатів Рівненської міської ради

    1. Звернення депутатів Рівненської міської ради до Президента України, Верховної ради України щодо загрози свободі вираження думки та слова, свободі віросповідання та світогляду, свободі мирних зібрань, свободі журналістської та політичної діяльності / Рівненська міська рада. — Підписане 11-ма депутатами Рівненської міськради; проголосоване 16 квітня 2020 р. — Режим доступу: https://vsirazom.ua/wp-content/uploads/2020/04/Rivne_3316.pdf [зверн. 22.05.20]. — Основний заклик: відхилити проєкт закону від 8 квітня 2020 р. № 3316 «Про внесення змін до Кримінального кодексу України (щодо протидії злочинам на ґрунті ненависті за ознаками сексуальної орієнтації та ґендерної ідентичності)».

  • Звернення Івано-Франківської міської ради

    1. Звернення Івано-Франківської міської ради щодо захисту інституції сім’ї в Україні — Президенту України, Кабінету Міністрів України, Верховній Ради України, Раді національної безпеки і оборони / схвалене на 17-й сесії Івано-Франківської міської ради VII демократичного скликання (рішення від 15 грудня 2017 р. № 394-17). — Нормативні акти Івано-Франківської міської ради [сайт namvk.if.ua]. — Опубл. де-факто в січні 2018 р. — Онлайн: преамбульна сторінка — www.namvk.if.ua/dt/188112 [звернення 08.01.18], завантаження — (файл <Звернення 17394 151217>) [перевірено 15.12.2018].
    Про звернення до Президента України, Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України, Ради національної безпеки і оборони щодо захисту інституції сім’ї в Україні : Рішення Івано-Франківської міської ради (17 сесія) 7 демократичного скликання від 15.12.2017 р. № 394-17. — Підписант: Івано-Франківський міський голова Руслан Марцінків / Нормативні акти Івано-Франківської міської ради [сайт www.namvk.if.ua]. — 15.12.2017. — Офіційні публікації: 19.12.2017 (сайт «Нормативні акти Івано-Франківської міської ради»); газета «Західний кур’єр», № 52/1 від 28.12.2017 р.). — Режим доступу: www.namvk.if.ua/dt/188112; режим завантаження власне звернення: www.namvk.if.ua/ref_doc/51320 (файл <Звернення 17394 151217>) [перевірено 15.12.2018]. — Пост на персональній сторінці Святослав Шеремета: www.facebook.com/1745079108898445 (08.01.2018).
    «[…] з незрозумілих причин держава надає пріоритетну увагу лише штучно створеній проблемі так званої дискримінації людей з нетрадиційною сексуальною орієнтацією […] здійснюється спроба закласти конституційну основу для легалізації одностатевих цивільних партнерств і так званих “шлюбів”. […] План дій з реалізації Національної стратегії у сфері прав людини на період до 2020 року […] є дорожньою картою для адаптування українського законодавства до деяких негативних стандартів Європейського союзу. Зокрема, План передбачає легалізацію так званого цивільного партнерства для одностатевих пар, всиновлення дітей трансґендерними людьми, впровадження у навчальний та виховний процес тем про одностатеві стосунки як норму сексуальної поведінки, проведення так званих “маршів рівності” та інших видів пропаганди гомосексуалізму за державної підтримки […]. […] з метою захисту і розвитку інституту сім’ї, просимо […] (2) вилучити словосполучення “сексуальна орієнтація” і “ґендерна ідентичність” з Кодексу законів про працю України та з інших законів, законопроектів і урядових документів, […] (3) не допустити ухвалення закону України “Про цивільне партнерство” […], (4) виключити з регулятивних правових актів у освітній сфері та з текстів підручників норми і положення про статеве виховання […], (5) заборонити пропаганду різних видів девіантної статевої поведінки, у тому числі у формі так званих “маршів рівності”, “прайдів”, “гей-парадів”, “фестивалів квір-культури” тощо. Ухвалити Закон України “Про заборону пропаганди гомосексуалізму” […], (7) зупинити процес внесення змін до Конституції України та інших нормативно-правових актів в частині викривлення дефініцій сім’ї, шлюбу».

  • Про становище лесбійок і геїв у державах-членах Ради Європи / Парламентська Асамблея Ради Європи. — Рекомендація. — № 1474 (2000).

    1. Про становище лесбійок і геїв у державах-членах Ради Європи / Парламентська Асамблея Ради Європи. — Рекомендація. — № 1474 (2000). — Англ.: Situation of lesbians and gays in Council of Europe member states / Recommendation 1474 (2000). — Обговорення в Асамблеї відбулося 30 червня 2000 року (24-я сесія); текст рекомендації прийнятий Асамблеєю 26 вересня 2000 року (27-я сесія). — Онлайн: https://assembly.coe.int/nw/xml/XRef/Xref-DocDetails-EN.asp?FileID=16829&lang=EN (преамб. сторінка), https://assembly.coe.int/nw/xml/XRef/X2H-Xref-ViewHTML.asp?FileID=16829&lang=EN (HTML-сторінка), https://assembly.coe.int/nw/xml/XRef/X2H-Xref-ViewPDF.asp?FileID=16829&lang=en (PDF-формат) [звернення 23.01.20]. — Рос. переклад: РЕКОМЕНДАЦИЯ 1474 (2000) О положении лесбиянок и гомосексуалистов в государствах – членах Совета Европы / Совет Европы, Парламентская Ассамблея. — 26 сентября 2000 г. (дата принятия). — Режим доступа: www.coe.int/t/R/Parliamentary_Assembly/[Russian_documents]/[2000]/[Sept]/Rek1474.asp [обращение 23.01.20].
    Підпункт «i» пункту ІІІ статті 11:
    «The Assembly […] recommends […] call upon member states […] to adopt legislation which makes provision for registered partnerships» / «Асамблея рекомендує […] закликати держави-члени […] прийняти законодавство, що передбачає реєстрацію партнерських відносин».

  • Право на пошуки щастя [Звіт за результатами дослідження про одностатеве партнерство в Україні] / Правозахисний ЛГБТ Центр «Наш світ»

    1. Право на пошуки щастя [Звіт за результатами дослідження про одностатеве партнерство в Україні] / Правозахисний ЛГБТ Центр «Наш світ». — Укладачі: Андрій Кравчук, Анатолій Грибанов. — Публікацію підготовлено Центром «Наш світ» за фінансової підтримки Посольства Великої Британії в Україні в рамках проекту «Захист прав ЛГБТ людей в Україні: підтримка реалізації елементів Національної стратегії з прав людини, які захищають права лесбіянок, геїв і трансґендерів». — К., Центр «Наш світ», 2017. — Друкована публікація: (4) + 94 с. — Онлайн: преамбульна сторінка — http://gay.org.ua/blog/2017/03/20/pravo-na-poshuky-shchastia = https://goo.gl/zcMBup [звернення 05.03.18]; режим завантаження — http://gay.org.ua/publications/The-Right-to-the-Pursuit-of-Happiness.pdf = https://goo.gl/hJdvpS [звернення 05.03.18]. — (3) + 96 с. [співпадають с. 1–84; с. 85–94 друк. версії = с. 86–95 PDF].

  • …по вопросам разжигания ненависти : Рекомендация № R (97) 20 Комитета Министров Совета Европы государствам-участникам

    1. …по вопросам разжигания ненависти : Рекомендация № R (97) 20 Комитета Министров Совета Европы государствам-участникам / принята 30 октября 1997 г. — Режим доступа: http://cyberpeace.org.ua/files/ii_d_9.pdf.
    В Приложении к Рекомендации содержится определение понятия «разжигание ненависти»: «термин "разжигание ненависти" трактуется как понятие, покрывающее все формы самовыражения, которые включают распространение, провоцирование, стимулирование или оправдание расовой ненависти, ксенофобии, антисемитизма или других видов ненависти на основе нетерпимости, включая нетерпимость в виде агрессивного национализма или этноцентризма, дискриминации и враждебности в отношении меньшинств, мигрантов и лиц с эмигрантскими корнями».

  • Звіт спеціальної моніторингової місії ОБСЄ в Україні від 20 серпня 2018 р. / Спеціальна моніторингова місія ОБСЄ в Україні (СММ).

    Звіт спеціальної моніторингової місії ОБСЄ в Україні від 20 серпня 2018 р. / Спеціальна моніторингова місія ОБСЄ в Україні (СММ). — Режим доступу: www.osce.org/uk/special-monitoring-mission-to-ukraine/391451?download=true. — Звіт також доступний англ. та рос. мовами.
    «19 серпня в Одесі команда СММ здійснювала моніторинг маршу “Одеса Прайд”, організованого спільнотою лесбійок, геїв, бісексуалів і транcґендерів (ЛГБТ). Місія уточнює кількість злочинів на ґрунті ненависті, які, як повідомлялося, сталися протягом звітного періоду щодо представників спільноти ЛГБТ у Львові та Маріуполі»[1].

    [1] Звіт спеціальної моніторингової місії ОБСЄ в Україні від 23 липня 2018 р. / Спеціальна моніторингова місія ОБСЄ в Україні (СММ). — Режим доступу: www.osce.org/uk/special-monitoring-mission-to-ukraine/389261?download=true. — Звіт також доступний англ. та рос. мовами.

  • Challenging hate: Monitoring anti-LGBT “hate speech” and responses to it in Belarus, Kyrgyzstan, Moldova, Russia and Ukraine : February 2018. Report [Борьба с ненавистью: мониторинг языка вражды п

    1. Challenging hate: Monitoring anti-LGBT “hate speech” and responses to it in Belarus, Kyrgyzstan, Moldova, Russia and Ukraine : February 2018. Report [Борьба с ненавистью: мониторинг языка вражды против ЛГБТ и реагирования на него в Беларуси, Кыргызстане, Молдове, России и Украине : февраль 2018 года. Отчёт] / ARTICLE 19. – March 2, 2018 (publication). – Online: www.article19.org/resources/challenging-hate-monitoring-anti-lgbt-hate-speech-responses-belarus-kyrgyzstan-moldova-russia-ukraine = https://goo.gl/Wf4LXD (preamble, access 07.03.18), https://www.article19.org/wp-content/uploads/2018/03/LGBT-Hate-Speech-Report-Central-Asia_March2018.pdf = https://goo.gl/5XUU18 (downloading, access 07.03.18). – 132 p. (about Ukraine: p. 90–109). – [Подготовлено при участии ОО «Инсайт» и Галины Ярмановой.]

  • Злочини, вчинені на ґрунті нетерпимості: особливості розслідування. Методичні рекомендації / Головне слідче управління Нац. поліції України

    1. Злочини, вчинені на ґрунті нетерпимості: особливості розслідування. Методичні рекомендації / Головне слідче управління Нац. поліції України (на замовл.), Львівський держ. університет внутр. справ (рек. до друку Вч. радою). — Авт.: В. В. Бурлака, О. О. Крюков, А. В. Корнієнко та ін. [В. Я. Гольдін, С. І. Марко, Є. В. Пряхін, О. В. Захарова]. — Львів, 2016. — Режим завантаження: https://drive.google.com/file/d/0B3G-UG2N8t2yZDBjcjFxS2xCcDQ/view = https://bit.ly/31quKQf [сканований документ у форматі pdf ]. — 120 с.
    «Необхідно розрізняти рухи скінхедів. […] Гей-скінхеди (G.A.S.H. — Gay Aryan Skin Heads) — геї, які ідентифікують себе із субкультурою скінхедів. Організації гейскінхедів (GSM — Gay Skinhead Movement) почали поширюватися з кінця 80‑х років XX ст. Усупереч розповсюдженій думці, гей-скінхеди не мають будь-якої політичної спрямованості» (с. 23–24).
    «Гомофобія — почуття ненависті по щодо [sic!] гомосексуалістів [sic!]. Часто супроводжується внутрішніми страхами власних сексуальних фантазій та імпульсів» (с. 57).
    Посібник не розглядає специфіки злочинів, які здійснюються на ґрунті гомофобії (хоча один раз згадує про неї як «вид ксенофобії») або на ґрунті трансфобії, та не згадує ЛГБТ як групу, проти якої можуть вчинятися злочини на ґрунті ненависті, попри те, що видано посібник 2016 року, коли в Україні вже тривалий час була доступна фактична та аналітична інформація про правопорушення, вчинені з гомофобних та трансфобних мотивів.

  • 1. Обличчя ненависті. Злочини та інциденти на ґрунті гомофобії і трансфобії в Україні у 2014–2017 роках / Правозахисний ЛГБТ Центр «Наш світ». — Вид. 2‑ге, випр. та доп. — Ред.: Андрій Кравчук. — Над звітом працювали: Андрій Кравчук, Олександр Зінченков, Софія Лапіна (Центр «Наш світ»); Ігор Кобліков, юрист; Сергій Кравцов, канд. соціол. наук. — Звіт підготовлено за підсумками моніторингової та правозахисної роботи Правозахисного ЛГБТ Центру «Наш світ», підтриманої 2017 року Посольством Великобританії в Україні, фондом Tides (США), Фондом з прав людини Міністерства закордонних справ Нідерландів, Державним департаментом США та Канадським фондом підтримки місцевих ініціатив (Посольство Канади в Україні). — К., 2018 (рік видання) / 11.02.2018 (дата онлайн-публ.). — [90] = (4)+90 с. — Онлайн: http://gay.org.ua/blog/2018/02/11/oblychchia-nenavysti-zlochyny-ta-intsydenty-na-grunti-homofobii-i-transfobii-v-ukraini-u-2014-2017-rokakh = https://goo.gl/4Gx9aZ (преамбульна сторінка, звернення 24.02.18), http://gay.org.ua/publications/hate_crime_2018-u.pdf = https://goo.gl/Ndgax3 (режим завантаження, звернення 24.02.18). Друкована версія — в бібліотеці. Онлайн-версія — завантажена до архіву.

    1. Обличчя ненависті : Злочини та інциденти на ґрунті гомофобії і трансфобії в Україні у 2014–2016 роках / Правозахисний ЛГБТ Центр «Наш світ». — За ред. Андрія Кравчука. — Над звітом працювали: Олександр Зінченков, Ігор Кобліков; Сергій Кравцов, канд. соціол. наук. — Звіт підготовлено Центром «Наш світ» за підтримки Бюро з демократичних інститутів і прав людини ОБСЄ (проект «Протидія злочинам на ґрунті ненависті ЛГБТ в Україні») та Посольства Великої Британії в Україні (проект «Захист прав ЛГБТ людей в Україні: підтримка реалізації елементів Національної стратегії з прав людини, які захищають права лесбіянок, геїв і трансґендерів»). Інтернет-опитування серед ЛГБТ проведено за підтримки ІЛГА-Європа. — К., 2016. — (4)+64 с. — Режим доступу: http://gay.org.ua/blog/2016/11/21/oblychchia-nenavysti-zlochyny-ta-intsydenty-na-grunti-homofobii-i-transfobii-v-ukraini-u-2014-2016-rokakh/; режим завантаження: http://gay.org.ua/publications/hate_crime_2016-u.pdf.

  • Обличчя ненависті. Злочини та інциденти на ґрунті гомофобії і трансфобії в Україні у 2014–2017 роках / Правозахисний ЛГБТ Центр «Наш світ».

    1. Обличчя ненависті. Злочини та інциденти на ґрунті гомофобії і трансфобії в Україні у 2014–2017 роках / Правозахисний ЛГБТ Центр «Наш світ». — Вид. 2‑ге, випр. та доп. — Ред.: Андрій Кравчук. — Над звітом працювали: Андрій Кравчук, Олександр Зінченков, Софія Лапіна (Центр «Наш світ»); Ігор Кобліков, юрист; Сергій Кравцов, канд. соціол. наук. — Звіт підготовлено за підсумками моніторингової та правозахисної роботи Правозахисного ЛГБТ Центру «Наш світ», підтриманої 2017 року Посольством Великобританії в Україні, фондом Tides (США), Фондом з прав людини Міністерства закордонних справ Нідерландів, Державним департаментом США та Канадським фондом підтримки місцевих ініціатив (Посольство Канади в Україні). — К., 2018 (рік видання) / 11.02.2018 (дата онлайн-публ.). — [90] = (4)+90 с. — Онлайн: http://gay.org.ua/blog/2018/02/11/oblychchia-nenavysti-zlochyny-ta-intsydenty-na-grunti-homofobii-i-transfobii-v-ukraini-u-2014-2017-rokakh = https://goo.gl/4Gx9aZ (преамбульна сторінка, звернення 24.02.18), http://gay.org.ua/publications/hate_crime_2018-u.pdf = https://goo.gl/Ndgax3 (режим завантаження, звернення 24.02.18).
    Друкована версія — в бібліотеці. Онлайн-версія — завантажена до архіву.

  • Посібник для поліцейських щодо ЛГБТ і розслідування інцидентів і злочинів ненависті проти них

    1. Посібник для поліцейських щодо ЛГБТ і розслідування інцидентів і злочинів ненависті проти них / Кравчук А., Правозахисний ЛГБТ-центр «Наш світ». Видано в рамках проекту «Захист прав ЛГБТ-людей в Україні: підтримка реалізації Національної стратегії з прав людини, що захищає права лесбійок, геїв та трансгендерних людей (ЛГБТ) за підтримки Посольства Великої Британії в Україні. — К., 2017. — 20 с. (фактично 16 с.). — Режим доступу: http://gay.org.ua/blog/2017/06/07/posibnyk-dlia-politseiskykh-shchodo-lhbt-i-rozsliduvannia-intsydentiv-i-zlochyniv-nenavysti-proty-nykh/ = https://goo.gl/EJe3Rs.

  • Європейська Хартія рівності жінок і чоловіків у житті місцевих громад

    Європейська Хартія рівності жінок і чоловіків у житті місцевих громад базується на шести «фундаментальних принципах», викладених у частині I Хартії. Другий з фундаментальних принципів полягає в тому, що «для забезпечення рівності жінок і чоловіків слід боротися проти різноманітних форм дискримінації та зневаги», а конкретно:
    «З метою забезпечення рівності між жінками та чоловіками крім ґендерної рівності також необхідно враховувати і різноманітні форми дискримінації та зневаги на основі раси, кольору шкіри, етнічного та соціального походження, генетичних особливостей, мови, релігії або переконань, політичних або будь-яких інших поглядів, належності до національних меншин, майнового стану, місця народження, інвалідності, віку, СЕКСУАЛЬНОЇ ОРІЄНТАЦІЇ або соціально-економічного статусу»[1].

    [1] Європейська Хартія рівності жінок і чоловіків у житті місцевих громад: Хартія, що закликає європейські місцеві та регіональні органи самоврядування взяти на себе зобов’язання використовувати існуючі повноваження і партнерства для досягнення більшої рівності своїх громадян / Рада Європейських муніципалітетів та регіонів. — Складено Радою Європейських муніципалітетів та регіонів в рамках 5‑ї Програми дій Співтовариства із забезпечення ґендерної рівності. — Презентовано в рамках Генеральної асамблеї Ради Європейських муніципалітетів та регіонів у м. Інсбруку (Австрійська Республіка). — Травень 2006 р. — Режим завантаження: https://goo.gl/RAqC9a [зверн. 18.01.19] / сайт [ccre.org]. — С. [6].

  • Доповідь Незалежного експерта із питання про захист від насильства і дискримінації за ознакою СОҐІ за підсумками його візиту до України

    ОФІЦ. РЕЗЮМЕ. — У своїй доповіді за результатами свого візиту до України в період із 30 квітня до 10 травня 2019 року Незалежний експерт з питання про захист від насильства і дискримінації за ознакою сексуальної орієнтації та ґендерної ідентичності Віктор Мадригал-Борлос оцінює реалізацію чинних національних і міжнародних норм у галузі прав людини з метою боротьби з насильством і дискримінацією за ознакою сексуальної орієнтації та ґендерної ідентичності й наводить широкий огляд ситуації, яка існує в Україні в сфері прав людини лесбійок, геїв, бісексуалів, трансґендерів та інших ґендерно-різноманітних осіб. У світлі інформації, зібраної до, під час і після візиту, він відзначає позитивні заходи та проблеми, що зберігаються, і формулює рекомендації, спрямовані на посилення захисту відповідних осіб від злочинів на ґрунті ненависті та від насильства, мотивами яких є фобія, а також на ослаблення та, у кінцевому підсумку, на викорінення дискримінації за ознакою сексуальної орієнтації та ґендерної ідентичності. — (С. 1).

    «У сфері сімейного життя Україні слід […] запровадити інститут зареєстрованого цивільного партнерства» (підпункт «a» пункту 96 розділу VII «Висновки та рекомендації»).

    Режим доступу: https://undocs.org/en/A/HRC/44/53/Add.1 (англ. ориг.; <2020-04-27 UN Report on Protect. against Viol. and Discr. based on SOGI>); https://undocs.org/ru/A/HRC/44/53/Add.1

  • Державна стратегія у сфері протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу, туберкульозу та вірусним гепатитам на період до 2030 року

    «Сукупна оціночна кількість осіб, що належать до ключових груп населення щодо інфікування ВІЛ, осіб, що вживають наркотики ін’єкційно, секс-працівників та чоловіків, що мають секс з чоловіками, становить майже 650 тис. осіб» (з розділу «Проблема, яка потребує розв’язання»).
    «Цілі та інструменти реалізації Стратегії базуються на таких ключових принципах і засадах: дотримання прав людини та недопущення дискримінації за станом здоров’я, віком, соціальним статусом, сексуальною орієнтацією, ґендерною ідентичністю, родом занять та іншими ознаками і забезпечення рівності, в тому числі ґендерної, та реалізації прав і свобод людини незалежно від цих ознак» (з розділу «Мета та строки реалізації Стратегії»).

    www.kmu.gov.ua/npas/pro-shvalennya-derzhavnoyi-strategi-a1415r (преамб. с.), www.kmu.gov.ua/storage/app/uploads/public/5e2/858/a87/5e2858a87d653613884765.doc = http://bit.ly/36rnOmR

  • Звіт за 2019 рік щодо виконання плану дій з реалізації Національної стратегії у сфері прав людини на період до 2020 року

    С. 319–320:
    Щодо заходу 6 очікуваного результату 105 — «розроблення та подання на розгляд Кабінету Міністрів України законопроекту про легалізацію в Україні зареєстрованого цивільного партнерства для різностатевих і одностатевих пар з урахуванням майнових і немайнових прав, зокрема володіння та наслідування майна, утримання одного партнера іншим в разі непрацездатності, конституційного права несвідчення проти свого партнера» (строк виконання — «II квартал 2017 р.»; відповідальні за виконання — «Кабінет Міністрів України, інші заінтересовані органи державної влади»):
    «Виконання неможливе
    До Міністерства юстиції України надійшла велика кількість звернень від обласних, міських, районних у містах рад, громадських і релігійних організацій, зокрема, Запорізької обласної ради, Кам’янець-Подільської міської ради, Тернопільської обласної ради, Рівненської міської ради, Рівненської обласної ради, Рівненської районної ради Рівненської області, Острозької міської ради, Полтавської міської ради, Фастівської міської ради Київської області, Нововолинської міської ради Волинської області, Миколаївської обласної ради, Новоодеської районної ради Миколаївської області, Дунаєвецької міської ради Хмельницької області, Всеукраїнської ради церков і релігійних організацій, Всеукраїнської громадської організації “Любов проти гомосексуалізму”, громадської організації “Місія милосердя й справедливості”, громадської організації “Громадянський рух «Всі разом!»”, громадської організації “Древо”, Всеукраїнської громадської організації “Об’єднання християн-військовослужбовців України” стосовно неприйнятності і зупинення виконання Плану дій у частині підпункту 6 пункту 105.
    Розглянувши усі зазначені звернення, враховуючи їх значну кількість, та проаналізувавши Конституцію України, чинні міжнародні договори України, інше відповідне законодавство вважаємо, що підпункт 6 пункту 105 Плану дій не може бути реалізований»

    [електронний документ у форматі *.docx] / Міністерство юстиції [сайт]: Виконання Плану дій щодо реалізації Національної стратегії у сфері прав людини [розділ]. — Режим доступу: https://minjust.gov.ua/cat_497/section_548 (преамбульна стор.), https://minjust.gov.ua/files/general/2019/11/01/20191101101806-39.docx (завантаження). — 430 с. — [Зверн. 26.11.19]

  • План дій з реалізації Національної стратегії у сфері прав людини на період до 2020 року

    1. План дій з реалізації Національної стратегії у сфері прав людини на період до 2020 року / затверджено розпорядженням Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2015 р. № 1393-р[1]. — Онлайн: розпорядження — www.kmu.gov.ua/control/uk/cardnpd?docid=248740679, режим завантаження власне плану дій — www.kmu.gov.ua/document/248740672/R1393.doc [09.01.19]. — План дій з реалізації Національної стратегії у сфері прав людини на період до 2020 року, затверджений розпорядженням Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2015 р. № 1393-р[2].

    [1] Розпорядження: www.kmu.gov.ua/control/uk/cardnpd?docid=248740679. Пряме посилання на скачування Плану дій: www.kmu.gov.ua/document/248740672/R1393.doc.
    [2] Розпорядження: www.kmu.gov.ua/control/uk/cardnpd?docid=248740679. Пряме посилання на скачування Плану дій: www.kmu.gov.ua/document/248740672/R1393.doc.

  • Щорічна доповідь Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини про стан додержання та захисту прав і свобод людини і громадянина в Україні. 2018 рік

    Витяги, що стосуються ЛГБТІ:
    З [розділу] 8.3 «Дискримінація за ознаками раси, кольору шкіри, етнічного (національного) походження»:
    «[С. 107:] 01.04.2018 Представництво ООН в Україні звернулося до Уряду України із закликами продовжувати відстежувати дії, вчинені деякими радикальними елементами, які порушують основоположні права меншин, закріплені в ратифікованих Україною міжнародних договорах про права людини. В деяких випадках радикальні елементи взяли на себе відповідальність за нещодавні напади та залякування ромів, членів ЛГБТІ-спільноти та осіб, які виступають за ґендерну рівність на всій території України. Напади у поєднанні з чисельними повідомленнями у соціальних мережах, які можуть бути прирівняні до мови ворожнечі та розпалювання ненависті до ромів, ЛГБТІ-спільноти та інших меншин, свідчать про зростаючу нетерпимість. Зазначені питання потребують негайного вирішення з метою запобігання подальшому поширенню такого насильства в Україні».
    [С. 109:]
    [Розділ] 8.4 «Дискримінація за ознаками сексуальної орієнтації та ґендерної ідентичності»
    «Результати здійснюваного Уповноваженим моніторингу стану забезпечення прав і свобод представників ЛГБТІ-спільноти свідчать, що ситуація у сфері запобігання та протидії дискримінації за ознаками сексуальної орієнтації та ґендерної ідентичності порівняно з минулими роками не зазнала суттєвих позитивних змін.
    В українському суспільстві і надалі зберігається високий рівень упередженого ставлення до представників ЛГБТІ-спільноти, що проявляється в непоодиноких випадках дискримінації, порушеннях права на особисту недоторканість, на повагу до людської гідності, свободу слова і мирних зібрань, а також у вчиненні злочинів на ґрунті нетерпимості за ознаками сексуальної орієнтації та ґендерної ідентичності.
    Однак позитивним моментом є те, що органи поліції щороку забезпечують надійну охорону ЛГБТІ заходів від гомофобної агресії. З метою забезпечення можливості проведення мирних зібрань представників ЛГБТІ-спільноти поліція виявляє високий рівень готовності до співпраці з громадянським суспільством.
    Водночас із початку 2018 року Уповноваженим розглянуто 29 повідомлень про випадки дискримінації за ознаками сексуальної орієнтації та гендерної ідентичності, а також відкрито 28 ініціативних проваджень з цього питання.
    З-поміж іншого Уповноваженим розглядались звернення щодо прийняття Чернівецькою та Криворізькою міськими радами рішень стосовно заборони пропаганди гомосексуалізму та захисту традиційних сімейних цінностей, які порушували право на повагу до гідності ЛГБТІ-спільноти та містили ознаки підбурювання до дискримінації за ознакою сексуальної орієнтації та ґендерної ідентичності.
    Під час відкритих проваджень з’ясувалось, що зазначені рішення були прийняті органами місцевого самоврядування за результатами розгляду електронних петицій щодо захисту інституції сім’ї в Україні.
    До вказаних міських рад Уповноваженим було направлено листи з вимогою забезпечити дотримання принципів рівності та недискримінації в діяльності органів місцевого самоврядування, зокрема скасувати вказані рішення, як такі, що порушують вимоги законодавства, яким гарантується право на повагу до гідності та свободу від дискримінації.
    Разом із тим було наголошено, що під час опублікування електронних петицій необхідно здійснювати ретельний аналіз їх змісту на предмет відповідності вимогам законодавства України, у тому числі антидискримінаційного.
    Необхідно зазначити, що з початку 2018 року зафіксовано значну кількість випадків оприлюднення державними органами влади на своїх сайтах, всупереч вимогам законодавства, електронних петицій громадян, які містили заклики до дискримінації людей, які належать до ЛГБТІ-спільноти.
    Зокрема, на вимогу Уповноваженого АПУ було видалено електронну петицію до Президента України, зареєстровану 26 січня 2018 року головою правління Асоціації місіонерських церков євангелістських християн України, щодо припинення пропаганди гомосексуалізму та захисту традиційних сімейних цінностей.
    Петицію було видалено, оскільки вона містила заклики до обмеження прав людини, підбурювала до дискримінації за ознакою сексуальної орієнтації й гендерної ідентичності, порушувала права людей, які належать до ЛГБТІ-спільноти на повагу до їх честі та гідності.
    [С. 110]
    Також було виявлено інформацію, що Криворізькою і Чернівецькою міськими радами та Острозькою районною радою (Рівненська область) були прийняті рішення з вимогою до органів державної влади: “заборонити пропаганду різних видів девіантної статевої поведінки, у тому числі у формі «маршів рівності», «прайдів», «гей-парадів» тощо”; “вилучити словосполучення «сексуальна орієнтація» і «гендерна ідентичність» з Кодексу законів про працю України та з інших законів та законопроектів”.
    На переконання Уповноваженого, зазначена інформація свідчить про низький рівень поінформованості представників органів влади щодо базових засад антидискримінаційного законодавства.
    Крім того, Уповноваженим було виявлено допис у соціальній мережі Facebook депутата Ужгородської обласної ради Б. який містив дискримінаційні висловлювання та поширення мови ворожнечі стосовно представників ЛГБТІ-спільноти міста Ужгорода, а також висловлювання, спрямовані на приниження честі та гідності громадян за ознаками сексуальної орієнтації та гендерної ідентичності.
    У зв’язку із цим Уповноваженим було направлено листа реагування до Ужгородської обласної ради з проханням провести з депутатом роз’яснювальну роботу щодо недопущення аналогічних випадків використання мови ворожнечі та неприпустимості вживання дискримінаційних висловлювань у подальшому. Як було поінформовано, позиція Уповноваженого з цього питання доведена до депутата під час засідання Ужгородської обласної ради.
    Варто зазначити, що в поточному році, як і в попередньому, практика здійснення радикально налаштованими особами нападів на ЛГБТІ-спільноту не припиняється. Прикладом цього є випадок, що стався у січні 2018 року, коли п’ятеро невідомих чоловіків здійснили напад на чотирьох активістів громадської організації “Гей-альянс Україна”, коли ті поверталися додому з ком’юніті-центру для ЛГБТІ “Queer Home Кривбас”. Двом ЛГБТІ-активістам було завдано тілесних ушкоджень. Також у вересні 2018 року в м. Києві невідомі особи здійснили озброєний напад на хлопця через його ймовірну сексуальну орієнтацію та завдали йому тілесних ушкоджень.
    У листопаді 2018 року також у м. Києві радикально налаштованими активістами було здійснено напад на учасників маршу, організованому до Міжнародного дня пам’яті трансгендерних людей. В результаті нападу постраждав канадський журналіст.
    Окрім цього, у 2018 році було зафіксовано випадки перешкоджання радикально налаштованими особами проведенню громадськими організаціями тренінгів щодо захисту людей ЛГБТІ в містах Київ, Вінниця, Чернівці, Полтава та “Фестивалю рівності” в м. Чернівці.
    З огляду на це Уповноваженим надсилались листи реагування до органів поліції з проханням поінформувати про заходи, які вживались для врегулювання ситуації.
    Також Уповноваженим надсилались листи реагування до органів НПУ з проханням вжити належних заходів безпеки під час проведення мирних зібрань ЛГБТІ-спільноти – “маршу рівності” в містах Київ, Одеса та Луцьк.
    Органи влади й надалі продовжують підтримувати рівність прав для представників ЛГБТІ-спільноти тільки на словах, не квапляться перейти до виконання власних зобов’язань, передбачених Планом.
    Зокрема, найбільш гострими питаннями є формування законодавства, яке належним чином врегульовуватиме питання забезпечення та захисту прав ЛГБТІ-спільноти та зниження рівня гомофобії в українському суспільстві, що могло б зменшити кількість проявів дискримінації за ознаками сексуальної орієнтації та ґендерної ідентичності.
    [С. 111:] КМУ не виконується підпункт 6 пункту 105 Плану, яким передбачено розроблення та подання на розгляд КМУ законопроекту про реєстровані партнерства для одностатевих і різностатевих пар.
    Натомість Уряд України у звіті про виконання вказаного пункту Плану зазначив про те, що з огляду на дискусійність питання легалізації цивільного партнерства, а також усталені погляди суспільства відносно зміцнення саме соціального інституту сім’ї, вказаний План заходів не підлягає виконанню. Позиція КМУ полягає в тому, що легалізація одностатевих партнерств потребує подальшого додаткового вивчення та перегляду з обов’язковим урахуванням показників, одержаних за результатами дослідження громадської думки».
    РЕКОМЕНДАЦІЇ:
    [1] Верховній Раді України прискорити розгляд і прийняття проекту Закону України «Про звернення громадян» щодо електронного звернення та електронної петиції» № 2299 від 03.03.2015.
    [2] Кабінету Міністрів України розробити та подати на розгляд Верховної Ради України законопроект про легалізацію в Україні зареєстрованого цивільного партнерства для різностатевих і одностатевих пар з урахуванням майнових і немайнових прав, зокрема володіння та наслідування майна, утримання одного партнера іншим у разі непрацездатності, конституційного права несвідчення проти свого партнера.
    [3] Органам місцевого самоврядування утримуватися від дій та рішень, які можуть містити ознаки дискримінації, і неухильно виконувати обов’язок щодо дотримання принципу недискримінації у діяльності, передбачений статтею 12 Закону України “Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні”».
    Із [розділу] 8.5 «Дотримання рівних прав та можливостей жінок і чоловіків»:
    [с. 112]
    «Предметом особливої уваги Уповноваженого було звернення організацій “Жива-Я” та “Центр «Жіночі перспективи»” щодо проведення 9 листопада 2018 року Комітетом Верховної Ради України з питань охорони здоров’я круглого столу “Науково-медичні підходи до проблеми ґендерної рівності”, участь у якому взяли представники органів влади, організації громадянського суспільства, а також науковці в сфері права, медицини, психології та представники церков.
    Захід мав на меті об’єднати зусилля органів влади, науковців і громадянського суспільства щодо визначення перспектив розвитку й реалізації медичної, соціальної та освітньої політики на основі християнських цінностей і прородинної політики в умовах євроінтеграції України.
    Натомість у своїх виступах учасники наголошували на необхідності вилучення терміна “ґендер” з усіх документів та недопущення ратифікації Конвенції Ради Європи про запобігання насильству стосовно жінок і домашньому насильству та боротьбу з цими явищами (далі – Стамбульська конвенція). Крім того, маніпулятивно наводилась недостовірна інформація про ґендерну політику окремих європейських країн, виголошувались тези про руйнівний вплив ґендерної ідеології на інститут сім’ї та вислови, принизливі для представників ЛГБТІ-спільноти.
    У зв’язку з цим, Уповноважений звернувся до Голови Верховної Ради України щодо неприпустимості розроблення державної політики на дискримінаційних засадах, спрямованої на обмеження прав і свобод людини, поваги до особистого життя та свободи переконань».

    1. Щорічна доповідь Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини про стан додержання та захисту прав і свобод людини і громадянина в Україні. 2018 рік [документ] / Уповноважений Верховної Ради України з прав людини [сайт ombudsman.gov.ua]. — 13.03.2019 (дата підписання до друку). — Режим доступу: преамбульна сторінка — www.ombudsman.gov.ua/ua/page/secretariat/docs/presentations/&page=4 = https://u.to/i-8TFQ, завантаження — www.ombudsman.gov.ua/files/Dopovidi/Report-2019.pdf = https://u.to/pP8TFQ. — 136 с.

  • Щорічна доповідь Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини про стан додержання та захисту прав і свобод людини і громадянина в Україні. 2019 рік

  • Аналітичний звіт за результатами дослідження 2017 року «Chemsex і вживання наркотиків серед ЧСЧ в Києві: нові виклики»

    1. Аналітичний звіт за результатами дослідження 2017 року «Chemsex і вживання
    наркотиків серед ЧСЧ в Києві: нові виклики»

    Завантажити
  • Державна стратегія у сфері протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу, туберкульозу та вірусним гепатитам на період до 2030 року

    «Сукупна оціночна кількість осіб, що належать до ключових груп населення щодо інфікування ВІЛ, осіб, що вживають наркотики ін’єкційно, секс-працівників та чоловіків, що мають секс з чоловіками, становить майже 650 тис. осіб» (з розділу «Проблема, яка потребує розв’язання»).
    «Цілі та інструменти реалізації Стратегії базуються на таких ключових принципах і засадах: дотримання прав людини та недопущення дискримінації за станом здоров’я, віком, соціальним статусом, сексуальною орієнтацією, ґендерною ідентичністю, родом занять та іншими ознаками і забезпечення рівності, в тому числі ґендерної, та реалізації прав і свобод людини незалежно від цих ознак» (з розділу «Мета та строки реалізації Стратегії»).

    www.kmu.gov.ua/npas/pro-shvalennya-derzhavnoyi-strategi-a1415r (преамб. с.), www.kmu.gov.ua/storage/app/uploads/public/5e2/858/a87/5e2858a87d653613884765.doc = http://bit.ly/36rnOmR

  • Паризька декларація від 1 грудня 2014 р. «Ініціатива з прискорення дій у великих містах: покінчимо з епідемією СНІДу»

    «Використовуючи наші сфери впливу, інфраструктуру та людський потенціал, міста [включаючи Київ і Одесу] забезпечуватимуть більш справедливе, інклюзивне, процвітаюче і впевнене майбутнє для всіх городян, незалежно від їхньої статі, віку, соціального й економічного становища чи сексуальної орієнтації. […] Ми покладемо край стигматизації та дискримінації. […] Ми поважатимемо права людини і нікого не залишимо осторонь. […] Ми спрямуємо нашу діяльність на формування та зміцнення толерантного ставлення […] у тісній співпраці з громадами […], зокрема […] працівниками секс-бізнесу, людьми, що вживають наркотики, мігрантами, чоловіками, що мають статеві контакти з чоловіками, і трансґендерами» (офіційний текст)[1].
    Підписана Київським міським головою Віталієм Кличком 6 квітня 2016 р.
    Підписана Одеським міським головою Геннадієм Трухановим 28 лютого 2017 р. (скан підписаного документа в архіві).
    У вересні 2020 року підписана також від імені міста Дніпра.
    Станом на 29 вересня 2020 р. підписана мерами трьох українських міст: Київським міським головою Віталієм Кличком — 6 квітня 2016 р., Одеським міським головою Геннадієм Трухановим — 28 лютого 2017 р., а також від імені міста Дніпро — у вересні 2020 року.

    [1] Паризька декларація від 1 грудня 2014 р. «Ініціатива з прискорення дій у великих містах: покінчимо з епідемією СНІДу» / Мерія Парижа (підписантка: Анн Ідальґо́ / Anne Hidalgo), ЮНЕЙДС (підписант: Мішель Сідібе́ / Michel Sidibé), ООН-Хабітат [UN-HABITAT, Програма ООН з населених пунктів] (підписант: Джоа́н Клос / Joan Clos), ІАПАК [IAPAC, Міжнародна асоціація фахівців, які надають допомогу у зв’язку з ВІЛ-інфекцією/СНІДом] (підписант Хосе́ М. Су́ніґа / José M. Zuniga). — Режим онлайн-доступу до офіційного перекладу документа рос. мовою: http://aph.org.ua/wp-content/uploads/2016/07/20141201_Paris_Declaration_ru.pdf = goo.gl/uUuXGH [звернення 30.12.18]; www.unaids.org/sites/default/files/media_asset/20141201_Paris_Declaration_ru.pdf = goo.gl/mCW86f [звернення 30.12.18]. — 4 с.

  • Звіт за результатами біоповедінкового дослідження серед чоловіків, що практикують секс із чоловіками в Україні

    Звіт за результатами біоповедінкового дослідження серед чоловіків, що практикують секс із чоловіками в Україні.

    Завантажити
  • Порядок надання послуг з догляду і підтримки людей, які живуть з ВІЛ

    Порядок надання послуг з догляду і підтримки людей, які живуть з ВІЛ

    Завантажити
  • Порядок надання послуг з профілактики ВІЛ серед представників груп підвищеного ризику щодо інфікування ВІЛ

    Порядок надання послуг з профілактики ВІЛ серед представників груп підвищеного ризику щодо інфікування ВІЛ

  • Індекс стигми людей, які живуть з ВІЛ

    Індекс стигми людей, які живуть з ВІЛ

  • Національна стратегія тестування на ВІЛ в Україні 2019-2030 роки

    Національна стратегія тестування на ВІЛ в Україні 2019-2030 роки

  • Стратегія з комплексної відповіді на бар’єри з прав людини для доступу до послуг з профілактики і лікування ВІЛ та туберкульозу

    Стратегія з комплексної відповіді на бар’єри з прав людини для доступу до послуг з профілактики і лікування ВІЛ та туберкульозу до 2030 року, затверджена Нацрадою з ТБ/ВІЛ 23 травня 2019 р.,

  • Щорічна доповідь Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини про стан додержання та захисту прав і свобод людини і громадянина в Україні. 2020 рік

    Повна версія доповіді тут: https://dpsu.gov.ua/upload/file/zvit_2020_rik.pdf Далі надаємо витяги, що стосуються ЛГБТІ-спільноти:

    Розділ 1: Особисті права і свободи

    1.2.4. Додержання принципу недискримінації за ознаками сексуальної орієнтації та гендерної ідентичності

    У 2020 році до Уповноваженого надійшло 11 повідомлень щодо порушення рівності прав і свобод представників ЛГБТІ-спільноти. Крім того, під час моніторингу ЗМІ та соціальних мереж виявлено 14 випадків дискримінації за ознаками сексуальної орієнтації та гендерної ідентичності. Аналіз повідомлень громадян та інформації, розміщеної у ЗМІ, засвідчує, що і надалі порушуються права і свободи представників ЛГБТІ-спільноти, зокрема право на захист від дискримінаційних дій, неналежне розслідування злочинів на ґрунті нетерпимості за ознаками сексуальної орієнтації та гендерної ідентичності, захист майнових та немайнових прав через неможливість укладення цивільного партнерства.

    Приклад: Під час моніторингу ЗМІ у червні 2020 року Уповноваженим виявлено випадок використання мови ворожнечі та підбурювання до дискримінації за ознаками сексуальної орієнтації та гендерної ідентичності телеканалом «КРТ»1 . Уповноваженим скеровано листа до Національної ради з питань телебачення і радіомовлення з пропозицією вжити заходів для запобігання поширенню в ЗМІ матеріалів, які спрямовані на розпалювання ворожнечі та сприяють стигматизації та дискримінації за будь-якими ознаками. Національна рада з питань телебачення і радіомовлення за результатами розгляду листа Уповноваженого провела перевірку телеканалу і 20.08.2020 ухвалила рішення про відмову продовження строку дії ліцензії на мовлення телеканалу «КРТ».

    Під час моніторингу ЗМІ Уповноваженим було зафіксовано випадки поширення мови ворожнечі стосовно ЛГБТІ-спільноти посадовими особами та політиками.

    Приклад: У травні 2020 року виявлено допис у соціальних мережах Уповноваженого Президента України з прав дитини, в якому він в один ряд поставив одностатеві родини та ґвалтівників. Уповноваженим було внесено подання до Уповноваженого Президента України з прав дитини з вимогою публічного вибачення та неухильного додержання ним у подальшому норм антидискримінаційного законодавства. У відповідь на подання Уповноваженим Президента України з прав дитини було поінформовано, що в своєму дописі він заклав дещо інший зміст. Також повідомлення про дискримінаційні висловлювання цією публічною особою було направлено Президенту України.

    Приклад: У червні 2020 року було виявлено поширений у ЗМІ допис народного депутата України К., який містив дискримінаційні висловлювання стосовно представників ЛГБТІ-спільноти, а саме заклики до вчинення насильницьких дій. Уповноважений звернулася до Голови Комітету Верховної Ради України з питань Регламенту, депутатської етики та організації роботи з рекомендацією розглянути цей випадок на засіданні Комітету та вжити заходів щодо недопущення подібної ситуації в подальшому. Проте про результати розгляду цього звернення Уповноваженого не було повідомлено.

    Зменшенню кількості випадків поширень мови ворожнечі та вчинення дії, спрямованих на дискримінацію представників ЛГБТІ-спільноти, сприятиме запровадження відповідальності за такі дії, зокрема у вигляді адміністративного покарання. Уповноваженим у Щорічній доповіді про стан додержання прав і свобод людини і громадянина в Україні за 2019 рік було рекомендовано Верховній Раді України прискорити розгляд та прийняття законопроєкту «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо гармонізації законодавства у сфері запобігання та протидії дискримінації із правом Європейського Союзу)» (реєстр. № 0931 від 29.08.2019), завданням якого є запровадження адміністративної відповідальності до осіб, які поширюють мову ворожнечі. Проте протягом 2020 року його так і не було прийнято Верховною Радою України у другому читанні та в цілому.

    У Щорічній доповіді про стан додержання та захисту прав і свобод людини і громадянина в Україні за 2019 рік Уповноваженим було рекомендовано Кабінету Міністрів розробити законопроєкт про легалізацію в Україні зареєстрованого цивільного партнерства для різностатевих і одностатевих пар. Зазначена рекомендація не була виконана і в умовах пандемії COVID-19 дискримінація одностатевих пар ще більше поглибилася. Такі особи були позбавлені права на відвідування свого партнера у медичних закладах, доступу до інформації про його стан здоров’я тощо.

    У ході моніторингу законодавства Уповноваженим виявлено дискримінаційні положення щодо ЛГБТІ-осіб в медичній сфері, що полягають в обмеженні їх можливості стати донорами крові. Зокрема, наказом МОЗ від 01 серпня 2005 року № 385 «Про інфекційну безпеку донорської крові та її компонентів» встановлено, що донорами не можуть стати особи, які мають гомосексуальні стосунки , хоча така ознака не характеризує стан здоров’я донора як небезпечний.

    РЕКОМЕНДАЦІЇ:

    Верховній Раді України: прискорити розгляд та прийняття проєкту Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо гармонізації законодавства у сфері запобігання та протидії дискримінації із правом Європейського Союзу)» (реєстр. № 0931 від 29.08.2019).

    Кабінету Міністрів України: розробити та подати на розгляд Верховної Ради України законопроєкти про: легалізацію в Україні зареєстрованого цивільного партнерства для різностатевих і одностатевих пар з урахуванням майнових і немайнових прав, зокрема, володіння та наслідування майна, утримання одного партнера іншим у разі непрацездатності, конституційного права несвідчення проти свого партнера; внесення змін до Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні» щодо доповнення визначення терміна «дискримінація» ознаками сексуальної орієнтації та гендерної ідентичності.

    Міністерству охорони здоров’я України: внести зміни до додатку 3 Порядку медичного обстеження донорів крові та (або) її компонентів, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 01 серпня 2005 року № 385 «Про інфекційну безпеку донорської крові та її компонентів» в частині вилучення норми щодо обмеження осіб, які мають гомосексуальні стосунки, в праві бути донором.

    Національній поліції України: забезпечувати належне виконання положень Закону України «Про Національну поліцію», зокрема, всебічно, повно і неупереджено досліджувати мотив нетерпимості за ознаками сексуальної орієнтації та гендерної ідентичності під час розслідування правопорушень та у разі наявності відповідного мотиву, здійснювати кваліфікацію правопорушень за статтею 161 Кримінального кодексу України.

  • Стандарт охорони здоров’я доконтактної та післяконтактної медикаментозної профілактики ВІЛ-інфекції – 2021

    Експерти Консорціуму співпрацюють з владою щодо формування політики у сфері прав і свобод людини та політики у сфері епідеміологічного благополуччя (як відповідь поширення ВІЛ на національному та регіональному рівні). Консорціум розвиває мережу параюристів для надання швидкої юридичної допомоги людям зі спільноти щодо порушення їхніх прав за ознаками СОГІ, дискримінації за ВІЛ-статусом, булінгу та іншого фізичного та психологічного насильства.

  • Стратегічний план з комплексної відповіді на бар’єри з прав людини для доступу до послуг з профілактики і лікування ВІЛ та туберкульозу

    Стратегічний план з комплексної відповіді на бар’єри з прав людини для доступу до послуг з профілактики і лікування ВІЛ та туберкульозу на 2019–2022 рр., затверджений Нацрадою з ТБ/ВІЛ 23 травня 2019 р.

    Завантажити PDF
Verified by MonsterInsights